معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری برنامه نویسی پایتون + دانلود PDF

ارسال شده توسط: حسین درویشی Comments: 0

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری برنامه نویسی پایتون + دانلود PDF

پایتون از رایجترین زبان های برنامه نویسی است که ابتدا توسط Guido van Rossum در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. و تاکنون نسخه ها و فریم ورک های (پایتون) گوناگونی از آن منتشر شده است. پایتون در حوزه های هوش مصنوعی، تست نفوذ و هک ، طراحی صفحات وب، اینترنت اشیا و … کاربرد دارد. همین دلایل کافی است تا آن را به یکی از پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی تبدیل کند. بعلاوه پایتون بسیار ساده و سینتکس آسانی دارد، که اکثراً دلیل مشهور شدن پایتون را همین موضوع می دانند. این موضوعات باعث شده تا افراد بسیاری به سمت و سوی یادگیری پایتون بروند، برخی ها دنبال فیلم های آموزشی و برخی ها دنبال کتاب آموزش پایتون هستند. در ادامه با چند مورد از بهترین کتاب های آموزشی برنامه نویسی پایتون آشنا خواهید شد.

 

معرفی بهترین کتاب های برنامه نویسی پایتون

در ادامه با چند مورد از بهترین کتاب های آموزش برنامه نویسی پایتون آشنا خواهید شد:

 

کتاب اول

کتاب Python Crash Course

کتاب آموزش برنامه نویسی کتاب Python Crash Course

این کتاب با مرور عناصر و ساختارهای اساسی پایتون شروع می شود ، از طریق متغیرها ، رشته ها ، اعداد ، لیست ها و تاپل ها ، نحوه کار با هر یک از آنها را توضیح می دهد.

در مرحله بعد ، اگر گزاره ها و آزمون های منطقی تحت پوشش قرار گرفته اند ، به دنبال آن به فرهنگ لغت ها مراجعه کنید.

پس از آن ، کتاب ورودی کاربر را در بر می گیرد، در حالی که حلقه ها ، توابع ، کلاس ها ، و مدیریت فایل ، و همچنین تست و اشکال زدایی کد را پوشش می دهد.

این فقط نیمه اول کتاب است! در نیمه دوم ، شما بر روی سه پروژه بزرگ کار می کنید و برنامه های هوشمندانه و سرگرم کننده ای ایجاد می کنید.

اولین پروژه یک بازی Alien Invasion است که اساساً Space Invaders است و با استفاده از بسته pygame توسعه یافته است. شما یک کشتی را طراحی می کنید (با استفاده از کلاس ها) ، سپس برنامه ریزی می کنید که چگونه آن را هدایت کرده و گلوله شلیک کنید. سپس ، چندین کلاس بیگانگان را طراحی می کنید ، ناوگان بیگانه را به حرکت در می آورید و سرنگونی آنها را ممکن می سازید. در نهایت ، شما یک صفحه امتیاز و لیستی از نمرات بالا را برای تکمیل بازی اضافه می کنید.

به هر حال کتابی که پیش روی شماست از بهترین کتاب آموزش برنامه نویسی پایتون می باشد. این کتاب در سایت اصلی خود 40 دلار قیمت دارد.

پس از آن ، پروژه بعدی تجسم داده ها را با matplotlib ، پیاده روی های تصادفی ، ریختن تاس و کمی تجزیه و تحلیل آماری ، ایجاد نمودارها و نمودارها با بسته پیگال را پوشش می دهد. شما نحوه بارگیری داده ها در قالب های مختلف ، وارد کردن آنها به Python و تجسم نتایج و همچنین نحوه تعامل با API های وب ، بازیابی و تجسم داده ها از GitHub و HackerNews را یاد می گیرید.

یکی دیگر از مواردی که کتاب آموزش برنامه نویسی پایتون رو جذاب کرده است پروژه سوم آن است؛ پروژه سوم شما را از طریق ایجاد یک برنامه وب کامل با استفاده از Django برای ایجاد یادگیری برای پیگیری مطالبی که کاربران در حال مطالعه هستند ، راهنمایی می کند. این برنامه نحوه نصب Django ، راه اندازی یک پروژه ، طراحی مدلهای شما ، ایجاد یک رابط مدیریت ، تنظیم حسابهای کاربری ، مدیریت کنترلهای دسترسی به ازای هر کاربر ، طراحی کل برنامه خود با Bootstrap و سپس در نهایت استقرار آن در Heroku را پوشش می دهد.

این کتاب به خوبی نوشته شده است و سازماندهی خوبی دارد. این کتاب تعداد زیادی از تمرینات مفید و همچنین سه پروژه چالش برانگیز و سرگرم کننده را ارائه می دهد که نیمه دوم کتاب را تشکیل می دهند. (بازبینی شده توسط دیوید شلزینگر.)

دانلود کتاب آموزش پایتون Python Crash Course


نمایش کتاب در وب سایت سازنده


کتاب Head-First Python, 2nd edition

کتاب Head-First Python, 2nd edition

من واقعاً سری کتابهای Head-First را دوست دارم ، اگرچه از نظر محتوای کلی وزن کمتری نسبت به بسیاری از توصیه های دیگر این بخش دارند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در یک زمان کمتر، یک چیز کوچک و نسبتاً مستقل یاد بگیرید و می خواهید مثالهای ملموسی از مفاهیم موجود در آن داشته باشید ، سری Head-First برای شما مناسب است. به وب سایت ناشر موارد زیر را در مورد رویکرد آنها بیان می کند:

بر اساس آخرین تحقیقات در زمینه علوم شناختی و نظریه یادگیری ، Head-First Python از فرمت بصری غنی برای درگیر کردن ذهن شما استفاده می کند ، نه یک روش سنگین متنی که شما را به خواب می برد. چرا وقت خود را برای مبارزه با مفاهیم جدید هدر می دهید؟ این تجربه یادگیری چند حسی برای نحوه عملکرد مغز شما طراحی شده است. (منبع)

کتاب آموزش پایتون Head-First Python که مملو از تصاویر ، مثالها ، قسمتهای دیگر و سایر موارد کوچک است ، به طور مداوم جذاب است و خواندن آن آسان است. این کتاب تور خود را در پایتون با جستجوی لیست ها و توضیح نحوه استفاده و دستکاری آنها آغاز می کند. سپس وارد ماژول ها ، خطاها و مدیریت فایل می شود. هر مبحث حول یک پروژه متحد سازماندهی شده است: ایجاد یک وب سایت پویا برای مربی ورزشی مدرسه با استفاده از پایتون از طریق رابط مشترک دروازه (CGI).

پس از آن ، کتاب وقت خود را صرف آموزش نحوه استفاده از یک برنامه Android برای تعامل با وب سایتی که ایجاد کرده اید می کند. شما یاد می گیرید که چگونه ورودی کاربر را کنترل کنید ، داده ها را به هم بزنید و ببینید که در استقرار و مقیاس بندی یک برنامه پایتون در وب دخیل است.

اگرچه کتاب آموزش پایتون Head-First Python به اندازه برخی دیگر کتاب ها جامع نیست ، اما طیف وسیعی از وظایف پایتون را به گونه ای پوشش می دهد که بدون شک دردسترس تر و موثرتر است. این امر به ویژه هنگامی صادق است که موضوع نوشتن برنامه ها را در ابتدا تا حدودی ترسناک بدانید.

این کتاب به گونه ای طراحی شده است که شما را در هر چالشی راهنمایی می کند. در حالی که محتوا بیشتر متمرکز است ، این کتاب مطالب زیادی دارد که شما را مشغول و یادگیری می کند. حوصله شما سر نخواهد رفت. اگر بیشتر کتابهای برنامه نویسی را خیلی خشک می دانید ، این کتاب می تواند برای شروع در پایتون یک کتاب عالی باشد. (مرور شده توسط دیوید شلزینگر و استیون سی هاول.)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *