سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

سئو چیست و چه کاربردی دارد
ارسال شده توسط: حسین درویشی Comments: 0

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن کسب و کارهای نوپا را مخشوش می کند این است که کاربرد سئو چیست و واقعا چطور می توانند سایت خود را SEO کنند؛ در ادامه این مقاله به تمام سوالات شما در زمینه انجام سئو پاسخ دادیم.

سئو چیست؟

سئو مخفف عبارت Search engine optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجوگر می‌باشد که در حال حاضر پرطرفدارترین موتور جستجوگر گوگل می باشد.

شما یک عبارتی مانند: خرید یک محصول و یا هرچیزی، در اینترنت جستجو می کنید و برای جستجوی عبارت مورد نظر، نیاز به یک موتور جستجوگر دارید؛ موتور جستجوگر بر اساس قوانین و مقرراتی که تعیین کرده، سعی دارد تا بهترین نتایج را برای شما نمایش دهد.

به نظر شما موتور جستجوگر گوگل چگونه بهترین نتایج را می آورد و اگر ما هم سایتی داشته باشیم باید چه فاکتورهایی را رعایت کنیم تا در این نتایج قرار بگیریم؟

اجازه دهید به زبان ساده بیان کنم سئو چیست، هرکاری که برای بهبود نتایج موتورهای جستجوگر، برای یک سایتی انجام می‌دهید سئو می گویند.

اما هرکاری را که خارج از استاندارد و فاکتورهای تعیین شده توسط موتورهای جستجوگر باشد، SEO نمی‌گویند.

متخصص سئو یا سئوکار کیست؟

سئو کار فردی با دانش بالا در زمینه بهینه سازی وب‌سایت است که به خوبی می‌تواند وب‌سایت را از لحاظ فنی، کاربری، محتوا و غیره بررسی کند و آن را برای حضور در صفحات برتر نتایج جستجو و به حداکثر رساندن بازدید سایت بهبود دهد.

انوع سئو چیست؟

سه در سه دسته تقسیم می شود که بشرح ذیل می باشند:

  • سئوی کلاه سفید
  • سئوی کلاه خاکستری
  • سئوی کلاه سیاه

شاید این افراد در زمینه هک به گوش‌های شما خورده باشد: هکر کلاه سفید و هکر کلاه سیاه، افرادی هستند که به آنها هکر می گویند، احتمالا خوبی‌ها و بدی‌هایی هم از این افراد شنیده‌اید.

در زمینه بهینه سازی سایت نیز سئوی کلاه سفید و سیاه و خاکستری هم همین معنی را می دهد.

سئوی کلاه سفید چیست؟ (White Hat SEO)

افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند غالباً افرادی هستند که تمام تکنیک های بکار برده شده در سئو را بصورت استاندارد و اصولی رعایت کرده و سایت را بصورت کاملا مطابق با قوانین سئو و بخصوص گوگل بهینه سازی می کند.

سئوی کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

این نوع افراد نه از تکنیک های سئوی کلاه سفید پیروی می کند و نه از تکنیک های کلاه سیاه و تمام کارهای این افراد برای بالا بردن رتبه سایت بصورت کلی غیرقانونی نیستند.

سئوی کلاه سیاه چیست؟ (Black Hat SEO)

تمامی تکنیک های بکاربرده شده در این زمینه بصورت کلی غیرقانونی بوده و سایت قربانی این نوع سئو، احتمال بسیار زیادی دارد تا توسط گوگل جریمه شود. در این روش جریمه های سنگینی می تواند متوجه سایت قربانی باشد.

کاربرد سئو چیست؟

آیا می دانید کاربرد سئو چیست؟ آیا می دانید SEO چه مزایایی دارد؟

سئو باعث می شود که رتبه سایت شما در نتایج گوگل بهبود یابد و در نتیجه افزایش ترافیک و بازدید سایت و در نتیجه افزایش فروش را به همراه خواهد داشت.

سئو، کار هرکسی نیست و برای اینکه بتوانید سایت خود را بصورت اصولی و قانونی و سئو کنید نیاز به یک متخصص سئو دارید، در این زمینه ما می توانیم با سابقه 8 ساله خود در این زمینه برای شما کمک کنیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه سئو با ما در تماس باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *