راهنمای شروع یادگیری پایتون + کاربرد پایتون در هوش مصنوعی، پزشکی و…

ارسال شده توسط: حسین درویشی Comments: 0

راهنمای شروع یادگیری پایتون + کاربرد پایتون در هوش مصنوعی، پزشکی و…

پایتون از جمله زبان های برنامه نویسی است که محبوبیت زیادی طی چند سال اخیر تاکنون به خود یافته است. همین امر دلیل کافی است که برنامه نویس های حرفه ای و غیر حرفه ای و حتی افراد مبتدی را به سمت و سوی خود بکشد. شروع برنامه نویسی با پایتون برای افراد مبتدی گزینه بسیار مناسبی چون اولا پایتون سینتکس ساده دارد و دوما محبوبیت و گستردگی به خود گرفته است. اما چطور برنامه نویسی پایتون یاد بگیریم ؟ این سوالی است که ممکن است الان به ذهن شما خطور کرده باشد یا چه منبعی برای یادگیری برنامه نویسی پایتون مناسب است. یا کاربرد پایتون در هوش مصنوعی و کاربرد پایتون در پزشکی ، کاربرد پایتون در اینترنت اشیا اینها سوالاتی هستند که در ادامه می خواهیم در مورد آنها بحث کنیم.

پایتون چیست؟

Portrait of Guido

Python یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و شی گرایی است که برای کاربردهای مختلف در حوزه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و عمیق، وب ، اپلیکیشن، اینترنت اشیا ، پزشکی و… کاربرد دارد. منظور از سطح بالا این است که به زبان ماشین یا همان صفر و یک نزدیک نیست. و زبان هایی مانند اسمبلی و C به زبان ماشین نزدیکترن هستند که به عنوان زبان سطح پایین شناخته می شوند. برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد شی گرایی در انتهای مراجعه کرده و از لینک گذاشته شده مطالعه کنید.

این زبان در ابتدا توسط Guido van Rossum در سال ۱۹۹۱ منتشر شد که طراحش هم خودش بود. نسخه های متفاوتی از زبان پایتون تاکنون منتشر شده است.

این زبان مزایا و استفاده های گوناگونی در حوزه های متفاوت دارد . از جمله آن کاربرد پایتون در هوش مصنوعی است همچنین در پزشکی و اینترنت اشیا نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

شروع برنامه نویسی با پایتون

شروع یادگیری پایتون

همانطور که اشاره شد Python به محبوبیت زیادی رسیده است و این را مدیون سینتکس ساده و کاربرد آن در حوزه های مختلف می باشد. کاربرد پایتون بسیار زیاد است و از جمله کاربردهای آن در حوزه هوش مصنوعی است.

برای شروع یادگیری پایتون می توانید به وب سایت آموزشی فرادرس که در زمینه های آموزش دروس دانشگاهی ، برنامه نویسی و… فعالیت دارد سر بزنید. شروع برنامه نویسی پایتون برای افراد مبتدی و حتی کسانی که کوچکترین اطلاعاتی در زمینه برنامه نویسی ندارند به شدت توصیه می شود. چون بسیار ساده و رایجترین زبان برنامه نویسی است.

 

چگونه یادگیری پایتون را شروع کنم

چطور برنامه نویسی پایتون یاد بگیریم؟

پایتون بسیار گسترده است و سادگی آن دلیلی نمی شود تا مستقیما از حوزه هوش مصنوعی آن شروع کنید. و از طرفی نمی توان سریعاْ تمامی حوزه های پایتون را یاد گرفت و بخصوص شما اگر فرد مبتدی در این زمینه باشید نیاز است که ابتدا خود زبان پایتون را یاد بگیرید سپس در صورتی که علاقه مند در حوزه وب شدید می توانید از آموزش فریمورک جنگو برای کاربرد آن در حوزه وب استفاده کنید.

اقدامات و پیش نیازهای لازم برای ورود به پایتون بخش وب

لازم است قبل از ورود به حوزه وب با پایتون یا هر زبان دیگری ابتدا با زبانهای HTML, CSS, Javascript شروع کنید. که پیش نیاز آن محسوب می شوند. سپس با سینتکش خود زبان پایتون و بعدش می توانید با فریمورک جنگو کار کنید.

فریمورک جنگو چیست؟

فریمورک جنگو
Django

جنگو در پایتون بستری را برای ساخت صفحات وب با استفاده از تکنولوژی MVC فراهم می کند. با جنگو زمان شما صرف طراحی CMS ، کراد کردن و… نمی شود. همچنین با فریمورک جنگو کاملا تجربه لذت بخشی را خواهید داشت. برای یادگیری فریمورک جنگو ابتدا باید آموزش پایتون از سایت فرادرس را پشت سر بگذارید.

چطور برنامه نویسی پایتون یاد بگیریم

یادگیری پایتون با راه ساده

منبعی که برای این آموزش معرفی شد سایت فرادرس بود که در حال حاضر یکی از بهترین وب سایت های آموزشی فارسی زبان در ایران محسوب می شود. اما پیشنهاد ما این است که تنها روی فیلم و یا پکیج های آموزشی تمرکز نکنید، از منابع مختلف مانند کتاب و مبانی برنامه نویسی هم درکنار آن استفاده کنید کمک زیادی در پیشرفت شما خواهد داشت. از طرفی هم در کنار این کارها باید تمرین و آزمون و خطا داشته باشید تا بتوانید برنامه نویسی را یاد بگیرید.

برنامه نویسی چیزی نیست که با یکبار نگاه کردن به آن بتوانید کارهای عجیب و غریبی انجام دهید. اگر چنین ذهنیتی از برنامه نویسی دارید باید بدانید که کاملا در اشتباهید و برنامه نویسی چیزی نیست جز تمرین و تکرار تا تبدیل شوید به یک برنامه نویس مبتدی یا Joniorو بعدش میتوانید با پروژه های مختلف پیشرفت کرده و به برنامه نویس ارشد تبدیل شوید.

کاربرد های پایتون

کاربرد پایتون

پایتون کاربردهای مختلفی در حوزه های گوناگونی دارد و گستردگی آن واقعا قابل توصیف نیست و باید غرق این ماجرا شوید تا بدانید من از چه بیان می کنم. اما کاربرد آن در حوزه های مختلفی از جمله هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ، وب ، پزشکی ، اینترنت اشیا و… که در ادامه با تک تک آنها آشنا خواهید شد، بیشتر است.

 

کاربرد پایتون در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

کاربرد پایتون در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

باید بدانید که پایتون یکی از بهترین زبان ها برای کاربرد در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است. با استفاده از هوش مصنوعی می توان در تشخیص عفونت بیماران، سرطان و پردازش تصاویر و… استفاده کرد.

تقریبا دیگر همه چیز در دنیا بر پایه هوش مصنوعی فعالیت می کند که که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تشخیص چهره

اثر انگشت

حسگر انبیه چشم

دوربین های راهنمایی و رانندگی

ربات ها و… اشاره کرد.

کاربرد پایتون در پزشکی

کاربرد پایتون در پزشکی

یکی از لذت بخش ترین قسمت های برنامه نویسی ، حوزه پزشکی آن است. می خواهم یکی از جذابترین کاربردهای پایتون در حوزه پزشکی را خدمتتان معرفی کنم. در ادامه با آوا سورس همراه باشید

پایتون در پژوهش‌های حوزه پزشکی کاربرد دارد و اولین بار برای تنظیم دوز مناسب آنتی‌بیوتیک‌ها برای بیماران دچار عفونت استفاده شد. ولی امروزه در داروسازی، سرطان‌شناسی (آنکولوژی | Oncology) ، سی‌تی اسکن و… مورد استفاده قرار میگیرد و انتظار می رود روند این کاربرد رو به رشد خواهد بود. این کار نیز از طریق هوش مصنوعی صورت می پذیرد

 

کاربرد پایتون در اینترنت اشیا

کاربرد پایتون در اینترنت اشیا IOT

قبل از آشنایی با این موضوع ابتدا اشاره به اینترنت اشیا یا IOT می کنم:

اینترنت اشیا یا IOT چیست؟

اینترنت اشیا به کمک زندگی هوشمند و یا بهتر است بگوییم دنیای هوشمند آمده است، تا تحولی در این حوزه از خود برجای بگذارد. زیاد غرق این موضوع نمی شویم و تنها اشاره ای به آن خواهیم داشت و اگر علاقه مند به اطلاعات بیشتر در این موضوع هستید می توانید مقاله اینترنت اشیا چیست را مطالعه کنید.

به زبانی ساده تر با استفاده از آی او تی یا اینترنت اشیا براحتی می توانید خانه هوشمند ، انرژی هوشمند ، شهر هوشمند ، حمل و نقل هوشمند و یا … داشته باشید که از راه دور کنترل آنها را در دست دارید. مثلا فرض از خانه خارج شدید و اجاق روشن است و شما مسافت زیادی را طی کرده اید و نمی توانید بازگردید در صورتی که خانه شما هوشمند باشد می توانید از راه دور اجاق را خاموش کنید. اگر علاقمند به یادگیری اینترنت اشیا هستید یک سری به آموزش های فرادرس در زمینه یادگیری اینترنت اشیا سر بزنید.

 

چگونه با پایتون هوش مصنوعی یاد بگیرم؟

برای شروع یادگیری هوش مصنوعی با پایتون ابتدا نیاز است که خود پایتون را یاد بگیرید سپس با طراحی الگوریتم آشنا شده و وارد بحث یادگیری ماشین شوید.

چرا باید پایتون یاد بگیریم؟

ما اینجا روی این زبان تعصب خاصی نداریم و شما را صدرصد به سمت و سوی python سوق نمی دهیم. اما باید بدانید که این زبان جز بهترین زبان های برنامه نویسی در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شناخته می شود و از طرفی این مقام را الان طی چند سال متوالیست که حفظ کرده است. از جهتی ممکن است شما اصلا علاقه ای نسبت به این زبان نداشته باشید، در اینصورت می توانید از مجموعه آموزش های برنامه نویسی سایت فرادرس نسبت به انتخاب و یادگیری سایر زبان های برنامه نویسی استفاده کنید.

 

نتیجه گیری و معرفی منبع معتبر برای یادگیری مجموعه آموزش های پایتون

Python به دلیل گستردگی قدرت زیادی به خود گرفته است و از طرفی این محبوبیت را مدیون سینتکس ساده خود است. ما در اینجا قصد داریم تا بهترین منبع را برای یادگیری زبان پایتون و کاربردهای آن در هوش مصنوعی معرفی کنیم. سایت فرادرس یکی از منابع معتبر در این حوزه که در آموزش برنامه نویسی ، دروس دانشگاهی و … فعالیت دارد، بهترین گزینه می باشد. و بهترین مجموعه آموزش های برنامه نویسی پایتون را دارد.

 

اطلاعات بیشتر در مورد شی گرایی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *