سئو چیست؟ و چرا باید هر سایتی سئو شود؟

سئو چیست سئوی داخلی و خارجی
ارسال شده توسط: حسین درویشی Comments: 0

سئو چیست؟ و چرا باید هر سایتی سئو شود؟

سئو چیست : سئوی سایت ها یکی از پر اهمیت ترین مقوله هایی است، که باید در هر سایتی پیاده سازی شود. سئو نیاز هر سایتی و هر سایتی برای سئو نیاز به یک متخصص دارد تا تمام این ویژگی ها را در آن پیاده کند.

سئو چیست ؟

سئو یعنی بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر و مخفف عبارت search optimization engine این عبارت به صورت خلاصه با عبارت SEO شناخته می شود. قبل از اشاره به مفهوم سئو ابتدا باید با موتورهای جستجوگر آشنا شوید.

موتورهای جستجوگر چیست؟

موتور جستجوی وب ، ابزاری است برای جستجوی اطلاعات در وب.

به فرض مثال شما نیاز به خرید یک لباس دارید در موتورجستجوگری مانند گوگل عبارت خرید لباس مردانه را می زنید، و انتظار از گوگل دارید تا نتیجه مطلوبی را به شما برگرداند. دقیقاً اینجاست که بحث سئوی سایت مطرح می شود.

ارائه نتایج مطلوب برای موتورهای جستجوگر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و گوگل تاکنون برای این موضوع الگوریتم های پیچیده ای را با هوش مصنوعی ارائه داده است. هر کدام از این الگوریتم ها روزبه روز آپدیت می شوند.

حال می توان به مفهوم سئو اشاره کرد: برای دیده شدن در نتایج جستجو باید قوانینی که موتورهای جستجوگر ایجاد کرده اند رعایت کنید. به اصول رعایت این قوانین ها سئو می گویند.

سئو به طور کلی به شکل سئوی داخلی و خارجی تقسیم می شود:

سئوی داخلی چیست؟

به مجموعه کارهایی که در داخل سایت برای اصول سئو انجام می دهیم، سئوی داخلی می گویند. مثل نوشتن مقاله، لینک خارجی و لینک داخلی و…

سئوی خارجی چیست؟

به مجموعه کارهایی که در خارج سایت برای اصول سئو انجام می دهیم، سئوی خارجی می گویند. مثل گرفتن بک لینک، فعالیت در شبکه های اجتماعی و…

چه زمانی یک سایت سئو شده است؟

اگر ما فقط سئوی داخلی را در سایت انجام دهیم، پس یعنی عملا 50 درصد تلاش کردیم و سئو عملا ترکیب سئوی داخلی و سئوی خارجی است. بنابراین فقط سئوی خارجی و داخلی به تنهایی کفایت نمی کنند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *