آموزش دستور Insert,Delete در sql server

ارسال شده توسط: حسین درویشی Comments: 0

آموزش دستور Insert,Delete در sql server

در این جلسه از آموزشی های رایگان آوا سورس در خدمت شما هستیم.امروز قصد داریم تا با دستور Insert و Delete در sql server آشنا شوید لطفاً در ادامه همراه ما باشید

دستورات sql server

می دانید که پایگاه داده صرفاً برای نگهداری داده در سرور است و برای اینکه بتوانید داده ای را در آن ذخیره کنید و سپس آنها را مدیریت کنید نیاز به دستوراتی مانند insert و delete و … دارید در واقع با این دستورات داده های موجود در دیتابیس را می توانید مدیریت کنید در جلسات آینده با دستورات بیشتر از sql server یاد خواهید گرفت

دستور Insert در sql server

insert در sql server صرفاً برای درج یک رکورد در یک table کاربرد دارد. هر پایگاه داده دارای چند جدول است که توسط طراح پایگاه داده ایجاد می شوند، و هر جدول را یک موجودیت می سازد.

مثلاً یک بیمارستان را در نظر بگیرد فرض کنید از شما درخواست ایجاد یک پایگاه داده برای بیمارستان کرده اند موجودیت هایی که در یک بیمارستان قرار دارد باید توسط شما شناسایی شوند.

مانند پزشک، بیمار، پرستار، کاربران، تخت ها، اتاق ها، طبقات و… هرکدام یک موجودیت هستند و یک جدول را در پایگاه داده می توانند برای ما ایجاد کنند.

منتهی موجودیتی که باید از نظر یک طراح پایگاه داده مفهومی باشد یعنی اینکه بتواند مقادیری پرارزش برای ما ایجاد کند. یا به زبانی بهتر موجودیتی را در نظر می گیریم که دارای قابلیت ذخیره داده های آن در پایگاه داده باشد و داده های آن از ارزش بالایی برخوردار باشند.

بطور مثال موجودیت های پزشک و بیمار یکی از مهمترین موجودیت های مد نظر هستند که می توانند داده های پرارزشی در سیستم پایگاه داده ایجاد کنند.

اما یک صندلی که در سالن بیمارستان است و یک موجودیت نام دارد داده ای برای ما ایجاد نمی کند و صرفاً باید از آن موجودیت صرف نظر کنیم.

table چیست

هر table در پایگاه داده دارای فیلدهایی هستند که توسط ما شناسایی می شوند که هر فیلد در یک ستون قرار می گیرد به فرض مثال فیلدهای یک پزشک می تواند شناسه، نام و فامیلی، تخصص، مدرک تحصیلی،سن و… که به آنها فیلد می گوییم

کاملا در تصویر بالا مشخص است در هر ستون یک فیلد قرار می گیرد و کل فیلدها یک سطر را تشکیل می دهند که به آن رکورد می گویند پس در ادامه به آن رکورد خواهیم گفت

ساختار دستور Insert در sql server

ساختار دستور Insert بصورت زیر می باشد

INSERT INTO tbl_User
VALUES(19,'2','745','hadi','hadizadeh')

بفرض مثال فیلدهای زیررا در جدولی به نام tbl_user در نظر بگیرید

نام فیلدنوع دادهمی تواند خالی باشدکلید اصلی
UserIDintخیربله
UserNamenavarcharخیرخیر
Password navarchar خیرخیر
Name navarchar خیرخیر
Familynavarchar خیرخیر

حال می خواهیم یک رکورد در این جدول درج کنیم باید از دستور Insert استفاده کنیم. بصورت زیر:

INSERT INTO TableName
VALUES(19,'2','745','hadi','hadizadeh')

مقدار 19 در UserID درج می شود چون اولین فیلد آن است و اولین داده مربوط به آن می شود. دلیل اینکه عدد 19 داخل دوتا تک کوتیشن ‘ ‘ قرار نگرفته، آن است که نوع داده آن int بوده و مقادیر آن نمی تواند داخل ‘ ‘ قرار بگیرد.

دستور delete در sqlserver

حال که با دستور insert در sql server آشنا شدید قصد داریم تا دستور delete را نیز آموزش دهیم

مثال: می خواهیم همین رکورد را از دیتابیس حذف کنیم بایداز دستور زیر استفاده کنید

DELETE tbl_User
where UserID=19

با اجرای دستور زیر رکوردمورد نظر حذف خواهد شد

دقت داشته باشید که در صورت استفاده از دستور زیر کل اطلاعات جدول از بین خواهد رفت.

DELETE tbl_User
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *