چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ | اهمیت زبان انگلیسی

چراباید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟
ارسال شده توسط: حسین درویشی Comments: 0

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ | اهمیت زبان انگلیسی

امروزه با مدرن تر شدن دنیا و فراگیرتر شدن وسایل ارتباط جمعی و همچنین گسترش حمل و نقل در سطح جهان، انسان ها در همه جای کره زمین می توانند به راحتی با یکدیگر ملاقات و معاشرت کنند. اما همین معاشرت حتی اگر برای یک دقیقه هم که باشد، نیازمند یک پیش نیاز است و پیش نیاز آن یادگیری زبان انگلیسی می باشد. اصلا چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم ؟

یادگیری زبان جدید

یادگیری یک زبان جدید، پیش نیاز همه ارتباطات ما با سایر مردم جهان است. حالا باید پرسید که این زبان جدید باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • فراگیر باشد
  • بین المللی باشد
  • طرفدار زیادی داشته باشد
  • زبان آموز زیادی داشته باشد
  • اکثر مردم دنیا با آن آشنا باشند
  • قابلیت سریع یاد گرفتن داشته باشد
  • به لحاظ هزینه های رفت و آمد و یادگیری، مقرون به صرفه باشد

حال سوال اصلی اینجاست، کدام زبان این ویژگی ها را دارد؟

زبان انگلیسی، بهترین گزینه!(چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟)

با توجه به ویژگی هایی که شمرده شد، یادگیری زبان انگلیسی بهترین و ساده ترین راه حل برای عدم توانایی ارتباط گیری با دیگران در سراسر دنیا است. زبان انگلیسی از لحاظ یادگیری، آسان و سریع است؛ از لحاظ هزینه ها، مقرون به صرفه است؛ از لحاظ تعداد سخنگو و طرفدار، از جمله زبان هایی است که هم تعداد سخنگوی زیادی دارد و هم طرفدار زیادی؛ اکثریت مردم دنیا با آن آشنایی دارند، هرچند آن آشنایی در حد یکی دو گرامر ساده باشد؛ و مهم تر از همه، می توان در مدت زمان کوتاه تری نسبت به سایر زبان ها آن را یاد گرفت.

واقعا زبان انگلیسی اینقدر مهم است؟

این روزها افراد زیادی در سراسر دنیا اقدام به یادگیری زبان انگلیسی می کنند. تنها این نیست، بلکه خیلی از کشورها زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم در مدارس، دانشگاه و مراکز آموزشی استفاده می کنند. اینجا می توان گفت سوال چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم تقریبا جواب خوبی پیدا کرده است.

اهمیت بیش از حد زبان انگلیسی!

اگر نگاهی به دنیای اطراف خود دقت کنیم اهمیت زبان انگلیسی را به وضوح مشاهده خواهیم کرد. می توان گفت تقریبا همه فعالیت های تجاری در دنیا به زبان انگلیسی انجام می شود، حتی خیلی از دانشگاه ها به زبان انگلیسی فعالیت می کنند و از زبان انگلیسی به عنوان زبان مشترک برای آموزش دادن به دانشجویان مهاجر استفاده می کنند. یکی از راه های یادگیری و تقویت زبان انگلیسی، گوش دادن به پادکست زبان انگلیسی می باشد.

انگلیسی زبان مشترک در دنیا

زبان انگلیسی، زبان مشترک همه دنیاست و تقریبا از هر 5 نفر در جهان 1نفر انگلیسی صحبت میکند. همینطور آمار نشان میدهد روزانه تعداد افرادی که تمایل برای یادگیری زبان انگلیسی را دارند بسیار است.

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ دلایل بسیار جالب برای اینکه قانع شوید و همین امروز استارت آموزش های انگلیسی را بزنید:

  • دومین زبان رایج در دنیا
  • گرفتن بورسیه کاری و تحصیلی
  • انگلیسی زبان علم و تکنولوژی
  • انگلیسی زبان اخبار و رسانه
  • دسترسی راحت به اینترنت
  • امکان استفاده از منابع معتبر خارجی
  • انگلیسی زبان کسب و کار
  • افزایش اعتماد به نفس
  • و غیره

چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

یادگیری زبان انگلیسی

این یکی از سوال هایی است که همه ی کسانی که می خواهند وارد دنیای زبان بشوند، از خود می پرسند. باید گفت که یادگیری زبان انگلیسی می تواند به چند روش اتفاق بیافتد.

روش های یادگیری زبان!

ما در کل، دو نوع آموزش داریم: که شامل آموزش حضوری و غیرحضوری می باشند. آموزش حضوری همان وجود کلاس درس فیزیکی و صندلی و تخته است که استاد و زبان آموزان آنجا جمع می شوند تا زبان انگلیسی را یاد بگیرند. آموزش غیرحضوری نیز شامل تمامی کلاس های آنلاینی می شود که در بستر اینترنت و فضای مجازی برگزار می شوند.

کدامیک بهتر است؟ حضوری یا مجازی؟

این هم از پرتکرارترین سوالات هنگام شروع پروسه یادگیری زبان انگلیسی است. و البته طبیعی هم هست؛ زیرا افراد نمی خواهند وقت خود صرف آموزشی کنند که نتوانند بهره چندانی از آن ببرند. باید گفت که امروزه دیگر طرفداران آموزش حضوری به دلایل بسیاری بشدت کاهش یافته است. در ادامه معایب این نوع کلاس ها را بیان می کنیم تا خودتان نیز بتوانید تشخیص بدهید که چرا آموزش حضوری دیگر آن کارایی سابق را ندارد.

معایب آموزش حضوری(چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟)

عدم یکدست بودن کلاس به لحاظ سطح دانش زبانی زبان آموزان

هیچ گاه در کلاس های حضوری، سطح زبانی دانش آموزان یکی نیست. ممکن است فردی بیشتر از بقیه بداند، و دیگری کمتر؛ این گونه استاد مجبور است طورب تدریس بکند که برای همه قابل فهم باشد. در نتیجه، کلاس ها عملا تکراری و خسته کننده می شوند.

عدم امکان پرسش بیش از حد یک سوال در صورت اینکه زبان آموز کاملا متوجه یک مطلب نشود

اگر کسی متوجه مطلب جدید نشود، نهایتا بتواند یک یا دوبار سوال خود را مطرح کند. بیش از آن نه حوصله کلاس تحمل دارد، و نه استاد وقت کافی برای توضیح. این یکی از عیب های این نوع کلاس هاست.

عدم امکان لغو و یا حتی بازگشت وجه در صورت عدم حضور در کلاس

اگر شما کلاسی را به هر دلیلی از دست بدهید، یا به دلایلی آن را لغو کنید، دیگر نمی توانید آن کلاس را دوباره تکرار کنید، یا حتی هزینه ای که برای آن پرداخت کرده اید را پس بگیرید. و این مسئله از همه لحاظ به ضرر شماست.

و همینطور از معایب کلاس های حضوری میتوان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • هزینه بالای شهریه کلاس
  • هزینه حمل و نقل به کلاس
  • زمان بر بودن فرایند یادگیری
  • محدود به زمان و مکان
  • آموزش از طریق یک منبع
  • عمومی بودن محیط کلاس
  • اتلاف وقت و غیره

حال با توجه به بررسی معایب آموزش حضوری، می توان به سادگی به این قضیه پی برد که آموزش حضوری دیگر کارایی خاصی ندارد.

بهترین روش آموزش زبان، کدام است؟

بهترین نوع یادگیری زبان انگلیسی، آموزش غیرحضوری است. زیرا همه معایب آموزش حضوری را برطرف کرده و مزایای دیگری همچون هزینه کمتر و صرف زمان کمتر برای یادگیری را برای همه فراهم کرده است. اما، سوال دیگری پیش می آید و آن این است که بهترین بسترِ آموزش غیرحضوری چیست؟

اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی!(چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟)

یادگیری زبان انگلیسی از طریق اپلیکیشن، نوین ترین، ساده ترین، و بهترین راه موجود در کل جهان است. با استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی، می توانید در هر جا که باشید و در هر زمانی، شروع به یادگیری زبان بکنید.

بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی کدام است؟

بهترین بستر و اپلیکیشن، در حال حاضر اپلیکیشن آموزش زبان لینگوجو است؛ زیرا که محتوای این اپلیکیشن با استفاده از بروزترین منابع یادگیری زبان انگلیسی تهیه و تولید شده است. همچنین، اپلیکیشن لینگوجو بدلیل استفاده از هوش مصنوعی در زمینه لیسینینگ و اسپیکینگ زبان انگلیسی، گام جدید و نوینی در عرصه آموزش زبان بصورت غیرحضوری برداشته است. شما همین الان می توانید این اپلیکیشن را از طریق همین وبسایت، کافه بازار، گوگل پلی و یا سیب اپ بطور کاملا رایگان دانلود و نصب بکنید. و نکته دیگر آنکه این اپلیکیشن سیستم تعیین سطح آنلاین داشته و کاملا رایگان می باشد.

حرف آخر!(چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟)

یادگیری زبان انگلیسی، امروزه غالبا از طریق آموزش غیرحضوری و نتیجتا اپلیکیشن ها انجام می شود. مقرون به صرفه بودن، ساده بودن، و دسترسی همیشگی و بی نهایت به محتوای آموزشی از مهم ترین دلایلی است که دیگر آموزش حضوری طرفدار چندانی ندارد. اپلیکیشن لینگوجو شامل تمامی سطوح زبان انگلیسی بوده و همه ی مهارت های زبان انگلیسی از جمله گرامر زبان انگلیسی، مکالمه زبان انگلیسی، پادکست زبان انگلیسی و دیگر مهارت های اصلی و فرعی زبان را برای زبان آموزان تهیه و تولید کرده است.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *