آموزش خروجی گرفتن در نرم افزار ادوبی پریمیر پرو (Adobe Premiere Pro)

آموزش خروجی گرفتن در نرم افزار ادوبی پریمیر پرو (Adobe Premiere Pro)
ارسال شده توسط: حسین درویشی Comments: 0

آموزش خروجی گرفتن در نرم افزار ادوبی پریمیر پرو (Adobe Premiere Pro)

نرم افزار ادوبی پریمیر پرو (Adobe Premiere Pro) یکی از بهترین نرم ­افزارها در زمینه تولید محتوا و تدوین ویدئو می­باشد. پریمیر پرو نرم ­افزاری است که ابزارهای قدرتمند و تکنولوژی­های پیشرفته­ای را برای ویرایش فیلم در اختیار مخاطب می­گذارد. در این مقاله با آموزش خروجی گرفتن در نرم افزار ادوبی پریمیر پرو (Adobe Premiere Pro) آشنا خواهید شد.

اهمیت خروجی گرفتن در نرم افزار ادوبی پریمیر پرو

نحوه خروجی گرفتن از ویدیو در نرم ­افزار پریمیر پرو از این جهت اهمیت بالایی دارد که شما چه محتوایی را می­خواهید تولید کنید. این محتوا می­تواند فیلمی برای یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام، و غیره باشد. به همین دلیل، آموزش نحوه خروجی گرفتن در پریمیر بسیار مهم است.

نحوه خروجی گرفتن در نرم افزار Adobe Premiere Pro

پس از اینکه کار شما با ویدیو در نرم­افزار پریمیر پرو تمام شد، باید آن را رندر کنید. برای رندر کردن، ابتدا باید نقاط آغاز و پایان ویدیو خود را انتخاب کنید. برای انجام این کار، ابتدا نشانگر را روی نقطه آغازین فیلم قرار داده و دکمه I را بزنید؛ سپس نشانگر را روی نقطه پایانی گذاشته و دکمه O را فشار دهید. بدین­ترتیب هرچیزی که شما انتخاب کرده­اید، انتخاب خواهد شد.

وقت خروجی گرفتن رسیده! ابتدا به منوی File بروید، گزینه Export و بعد از آن Media را انتخاب کنید. شما می­توانید بجای این کار، از میانبر Ctrl + M هم استفاده کنید. میانبر Command + M هم در مک همین کار را انجام می­دهد.

  • منوی File و سپس گزینه Export و Media را انتخاب کنید.

هدفت از ویدیو چیه؟

پس از انجام این کار، شما به صفحه­ای منتقل می­شوید که در آن باید تنظیمات مربوط به خروجی ویدیوی خود را وارد کنید. اولین نکته­ ای که باید به آن توجه کنید این است که شما این ویدیو را در کدام بستر قرار است که استفاده کنید؟ برای یوتیوب؟ یا برای رایت کردن آن روی دیسک؟ هدف شما از خروجی گرفتن از یک ویدیو بسیار مهم است زیرا مشخص می­کند که شما چه تنظیماتی را باید برای خروجی گرفتن اعمال کنید.

البته تنظیمات پیش­فرضی در نرم­افزار پریمیر پرو برای هرکدام از این حالت­ها قرار گرفته است که شما می­توانید برای تسریع در کارها از آن­ها استفاده کنید. اما اگر می­خواهید که تمامی تنظیمات را خودتان اعمال بکنید، باید گزینه Match Sequence Settings را انتخاب کنید. اگر این گزینه را انتخاب کنید، از آن پس تنظیمات شما، بعنوان تنظیمات پیش­فرض نرم­افزار شناخته خواهد شد.

 فرض کنید می­خواهیم ویدیو خود را برای آپلود در سایت یوتیوب آماده کنیم. بهترین فرمت برای پخش فایل­های ویدیویی، کدک H.264 است. درنتیجه، در لیست فرمت­های خروجی، این فرمت را انتخاب می­کنیم.

الان در قسمت Preset، گزینه p1080 با نرخ فریم 29.97 را انتخاب می­کنیم. این درواقع، کیفیت ویدیوی ما خواهد بود.

برای انتخاب یک نام برای ویدیو خود، روی output name کلیک کنید. بعد از انجام این کار، گزینه­های export video و export audio را فعال کنید. در این صورت، فایل خروجی شما هم دارای صدا و هم دارای تصویر خواهد بود.

حالا باید یکی از گزینه­ های Queue یا Export را انتخاب کنید. اگر Queue را انتخاب کنید، صحنه­ای انتخابی از فیلم شما درون یک صف قرار می­گیرد. و سپس با فشردن دکمه سبز، فرایند خروجی گرفتن شروع می­شود.

نکته: اگر می­خواهید از چند ویدیو بطور همزمان خروجی بگیرید، بهتر است از این گزینه استفاده بکنید.

گزینه Export نیز به سادگی فرایند خروجی گرفتن را آغاز خواهد کرد. با استفاده از این گزینه (بر خلاف گزینه Queue) شما تا پایان فرایند خروجی گرفتن نمی­توانید با نرم­افزار پریمیر پرو کار بکنید.

به سادگی با انجام چند مرحله آسان، توانستید در نرم­افزار پریمیر پرو خروجی بگیرید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفیده بوده باشد. شما می­توانید نظرات و سوالات خود را در مورد این مقاله در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

/پایان

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *