الگوریتم پنگوئن گوگل

ارسال شده توسط: حسین درویشی Comments: 0

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم های گوگل کیفیت وب سایت ها را آنالیز کرده و برای هرکدام از آنها امتیاز در نظر می گیرد. پیش تر در مورد الگوریتم پاندای گوگل بحث کردیم و با وظیفه آن آشنا شدیم. در این مقاله قصد داریم الگوریتم پنگوئن گوگل را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. اینکه الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ و یا این الگوریتم کی بوجود اومده یا وظیفه آن چیست در ادامه به پاسخ این سوالات خواهید رسید.

اگر اولین بار است در مورد الگوریتم های گوگل مقاله می خوانید و با سٔو آشنا نیستید، توصیه می کنم مقاله سٔو چیست را بخوانید.

مواردی که در این مقاله با آنها آشنا خواهید شد:

  • الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟
  • وظیفه الگوریتم پنگوئن چیست؟
  • آپدیت های الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

این الگوریتم توسط گوگل در سال ۲۰۱۲ عرضه گردید و بک لینک ها را آنالیز می کند.

این الگوریتم به بک لینک های مخرب امتیاز منفی می دهد. و برعکس این موضوع به لینک های اصولی و درست امتیاز مثبت در نظر می گیرد.

زمانی که امتیازهای مثبت به حد مناسبی رسیدند، الگوریتم پنگوئن گوگل می تواند در بالا آوردن سایت شما در صفحه اول کمک کند.

این الگوریتم طی یک توئیتی که از مت کاتس منتشر شد، نام این الگوریتم، پنگوئن نامیده شد.

الگوریتم پنگوئن گوگل

 

همچنین در جریان کنفرانس SMX چنین بیان کرد: ما در این فکر بودیم که چطور با محتوای بی کیفیت مبارزه کنیم و برای اینکار الگوریتم پاندا را معرفی کردیم. اما این تازه شروع کار است و هنوز وب سایت های اسپم زیادی وجود دارند که برای مبارزه با آنها الگوریتم پنگوئن را معرفی کردیم.

وظیفه اصلی الگوریتم پنگوئن

وظیفه اصلی این الگوریتم مبارزه با تکرار عبارت های کلیدی بیش از حد می باشد.

قبلاْ برای افزایش رتبه با تکرار درصد مشخصی از عبارت های کلیدی می توانستیم جایگاه مناسبی در گوگل کسب کنیم. این کار توجه بسیاری از سئو کاران را به خود جلب کرد و باعث شد گوگل به فکر چاره دیگری باشد.

در نهایت تکرار بیش از حد عبارت های کلیدی در یک صفحه از روش های کلاه سیاه شناخت شد.

هدف دیگر این الگوریتم کاهش رتبه وب سایت هایی است که از روش سئوی کلاه سیاه اقدام به تولید لینک یا بک لینک کرده اند. در عوض افزایش رتبه سایت هایی است که از لینک سازی کلاه سفید استفاده کرده اند.

در ابتدای کار گوگل تمرکز خود را تنها روی لینک های دریافتی قرار داده بود. و بعدا لینک های خروجی را نیز در نظر گرفت.

بروزرسانی های الگوریتم پنگوئن

اولین انتشار این الگوریتم در سال ۲۰۱۲ بود که نتایج جستجو را متحول کرد. این الگوریتم از سال ۲۰۱۲ تا الان فقط ۷ بار بروزرسانی شده است و آخرین بروزرسانی آن بر سال ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۶ بر می گردد.

بروزرسانی های الگوریتم پنگوئن گوگلالبته ممکن است گوگل الگوریتم پنگوئن را تا الان چندین بار آپدیت کرده و اعلام نکند.

آخرین نسخه الگوریتم پنگوئن

در سال ۲۰۱۶ گوگل پنگوئن را به هسته اصلی خود اضافه کرد. گوگل در این نگرش جدید نگاه خود را تغییر داد و از اینجا به بعد گوگل به بی اثر کردن لینک های بی ارزش و کم اعتبار تمرکز کرد و تا جای ممکن از جریمه کردن این وب سایت ها خودداری کرد.

الگوریتم پنگوئن گوگلاز سپتامبر 2016 به بعد هرگز یک آپدیت رسمی برای الگوریتم پنگوئن اعلام نشده است. چون با تغییرات اساسی در الگوریتم اصلی گوگل دیگر نیازی به آپدیت‌های مقطعی وجود نداشته و نتایج جستجو به صورت لحظه‌ای آنالیز و ارائه می‌شوند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *