آشنایی با الگوریتم پاندای گوگل
جلسه پیش در مورد سئو باهم دیگر بحث کردیم. اینکه سئو چیست و چه اهمیتی دارد در مقاله قبلی مورد بحث قرار گرفت. اما در مقابل گفته شد که گوگل برای اینکه بتواند نتایج مطلوبی را به کاربران ارائه دهد، یکسری قوانین را وضع کرده است تا کاربران با رعایت آنها بتوانند در نتایج جستجوی گوگل دیده شوند. این قوانین با الگوریتم های گوگل کنترل می شوند. در ادامه با الگوریتم پاندا گوگل آشنا خواهید شد.
الگوریتم های گوگل
الگوریتم پاندا
این الگوریتم به مبارزه با محتوای تکراری، بی ارزش و کوتاه می پردازد. الگوریتم پاندا محتواهای بی کیفیت، کم ارزش و کوتاه را از نتایج گوگل حذف می کند.
دلیل بوجود آمدن الگوریتم پاندا
این الگوریتم از زمانی ایجاد شد که شکایت از محتوای بی کیفیت ، بی ارزش و کوتاه در نتایج جستجو بیشتر شده بود.
در سال 2010 گوگل با یک بحران اساسی روبرو شد. بحرانی که در پی افزایش محتوای بی کیفیت در نتایج جستجو به وجود آمده بود.
در همین راستا روزنامه Business Insider تیتری با عنوان : الگوریتم جستجوی گوگل تبدیل به یک ویرانه شده. وقت درمان است!
گوگل با شنیدن زنگ خطر سریعاً واکنش نشان داد و با معرفی الگوریتم پاندا پاسخ محکمی به این زنگ خطر داد.
انتشار اولین نسخه
اولین نسخه از الگوریتم پاندا در تاریخ 23 فوریه 2011 منتشر شد. در 24 فوریه همان سال گوگل با انتشار یک پست در بلاگ خود درباره انتشار این الگوریتم چنین نوشت:
این بهروزرسانی در پی کاهش رتبه وبسایتهایی منتشر شده است که محتوای بیکیفیتی دارند، محتوای آنها ارزش افزودهای برای مخاطب ایجاد نمیکند، محتوایشان را از وبسایتهای دیگر کپی میکنند و یا محتوای آنها مفید و قابل استفاده نیست.
در همین حال این الگوریتم باعث بهبود رتبه وبسایتهای با کیفیت میشود و سایتهایی که از محتوای اصیل، باکیفیت، منحصر به فرد، مفید و تحقیقی در وبسایت خود استفاده کرده باشند در بهترین رتبهها قرار خواهند گرفت.
دیدگاهتان را بنویسید