بررسی فایل machine.config در asp.net

ارسال شده توسط: حسین درویشی Comments: 0

بررسی فایل machine.config در asp.net

این فایل با نام machine.config در asp.net شناخته می شود و در شاخه : c:\windows/microsoft.net\framework\[version]\config قرار دارد. فایل machine.config بخش های مختلف فایل تنظیمات را تعریف کرده و پردازش های ASP.NET را پیکربندی می کند.

فایل machine.config چیست؟

تکنولوژی ASP.NET به موازات فایل machin از فایل web.config نیز استفاده می کند که در برگیرنده تمام تنظیمات اضافی است. این تنظیمات، شامل قوانین پشتیبانی از مرورگرها، تعریف سیاستهای امنیتی و … است.

از تنظیمات موجود در این دوفایل توسط همه برنامه های وب در کامپیوتر استفاده می شود. اکثر تنظیمات پایه ای این دو فایل در بهترین حالت می باشند و نیازی به دستکاری ندارند.

موقعی که برنامه وب شما به وسیله IIS منتشر می شود، بسیاری از این تنظیمات اعمال نخواهد شد؛ بدلیل اینکه اکثر آنها توسط تنظیمات مشابه در IIS جایگزین خواهند شد. در ادامه یک استثنا معرفی می کنیم. این استثنا، یک بخش مهم از اطلاعات است که در فایل machine.config قرار می گیرد.

المان machinekey در asp.net

machinekey این قابلیت را به شما می دهد تا بتوانید کلید مشخص شده توسط سرور را تنظیم نمایید. این کلید می تواند برای امضاهای دیجیتالی و رمزنگاری داده ها مورد استفاده قرار بگیرد.

تکنولوژی ASP.NET از این قسمت برای محافظت از کوکی و تصدیق فرم ها استفاده می کند. شما هم می توانید از آن برای محافظت از داده های پایداری صفحه View State استفاده کنید.

به طور معمول المان <mahineKey> به شکل زیر ظاهر می شود:

<machineKey 
validationKey="AutoGenerate,IsolateApps" 
decryptionKey="AutoGenerate,IsolateApps" 
/>

مثال برای این بخش در مقاله های بعدی منتشر خواهد شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *